MS Excel – arkusz kalkulacyjny – analiza danych w arkuszu

Trudność: 🟡 (średnie)


ikona programu ExcelJak poradzić sobie z przetwarzaniem dużej ilości danych w arkuszu kalkulacyjnym. Jak sprawnie je wprowadzać. Jak czytelnie prezentować. Jak wyciągać potrzebne informacje z natłoku danych.

Szkolenie w formie ćwiczeń uzupełnionych teorią. Każdy z uczestników, przed szkoleniem, powinien znać obsługę arkusza kalkulacyjnego MS Excel w stopniu minimum średnio zaawansowanym.

Szczegółowy program szkolenia i tempo jego realizacji dostosowywane jest do indywidualnego poziomu grupy i jej uczestników. Szkolenie w grupie od 4. do 12. osób. Każdy z uczestników szkolenia ma zapewniony dostęp do osobnego stanowiska pracy.

Korzyści ze szkolenia

Poznasz niezbędne narzędzia MS Excel w zakresie analizy dużych zestawów danych. Analiza nawet rozbudowanego dokumentu nie będzie już problemem. Pamiętaj, że po szkoleniu przysługuje Ci nasze bezpłatne wsparcie w zakresie tematów szkolenia.

Tematy

  • Szybkie wprowadzanie danych do komórek arkusza oraz ich poprawianie
  • Filtrowanie zwykłe i zaawansowane
  • Sortowanie danych w wierszach
  • Sortowanie danych w kolumnach
  • Formuły i najważniejsze funkcje
  • Funkcje z odwołaniami odległymi
  • Adresowanie względne i bezwzględne
  • Nazwy komórek
  • Funkcje bazodanowe, funkcje wyszukujące dane
  • Listy danych (tabele danych)
  • Sumy częściowe
  • Tabele przestawne
  • Operacje na danych
  • Sprawdzanie poprawności danych
  • Usuwanie duplikatów danych
  • Konsolidacja danych
  • Analizy warunkowe
  • Grupy i konspekty

Adresaci

  • osoby korzystające często z arkusza do analizowania dużych zestawów danych
  • osoby pomagające innym użytkownikom w obsłudze MS Excel
  • osoby chcące poznać zaawansowane funkcje i narzędzia MS Excel