MS Excel – arkusz kalkulacyjny dla średnio zaawansowanych

Nie chcesz tracić czasu na samodzielne szukanie rozwiązań? Analizujesz dane, robisz raporty? Tracisz czas na edycję komórek? Chcesz szybko budować wykresy?

Poznaj narzędzia programu Microsoft Excel, które znacząco przyspieszą Twoją pracę. Certyfikowany trener Microsoft z ogromnym doświadczeniem nauczy Cię, jak sprawnie korzystać z MS Excel.

Szkolenie w formie ćwiczeń uzupełnionych teorią. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość MS Excel. Szczegółowy program szkolenia i tempo jego realizacji dostosowywane jest do indywidualnego poziomu grupy i jej uczestników. Szkolenie w grupie od 4. do 12. osób. Każdy z uczestników szkolenia ma zapewniony dostęp do osobnego stanowiska pracy.

Korzyści ze szkolenia

Nauczysz się projektować optymalne obliczenia. Zdobędziesz wiedzę jak przyspieszyć swoją pracę wykorzystując typowe narzędzia MS Excel. Poznasz między innymi metody na szybkie sortowanie, filtrowanie danych oraz na prezentowanie wyników w postaci kartogramów.

Tematy:

1. Przypomnienie i rozszerzenie podstaw obsługi MS Excel

  • sprawne poruszanie się po arkuszu oraz zaznaczanie obszarów
  • typy zawartości komórek
  • kopiowanie i przenoszenie komórek i obszarów (kilka sposobów)
  • serie danych

2. Praktyczne zastosowania MS Excel

  • Formatowanie Warunkowe – zmiana wyglądu komórek na podstawie ich zawartości
  • Poprawność Danych – analiza wprowadzanych wartości
  • wprowadzanie formuł (kilka metod)
  • zasady poprawnego dobierania i konstruowania formuł
  • Formatuj Jako Tabelę – wykorzystanie możliwości narzędzia w codziennej pracy
  • Analiza Warunkowa – Szukaj Wyniku – rozwiązywanie formuł wstecz
  • Analiza Warunkowa – Scenariusze – sposób na prezentowanie wariantów danych wejściowych
  • Konspekt – grupy i Suma Częściowa – szybka analiza bez pisania formuł

3. Zarządzanie dużymi zestawami danych

  • sortowanie i filtrowanie danych
  • wykorzystanie fragmentatorów

4. Niezbędne funkcje MS Excel

  • panowanie nad funkcjami zagnieżdżonymi
  • funkcje obliczeniowe i statystyczne (m.in. SUMA, ŚREDNIA, MEDIANA, ODCH.STANDARDOWE…)
  • funkcje warunkowe (m.in. JEŻELI.BŁĄD, JEŻELI, SUMA.WARUNKÓW, WYSZUKAJ.PIONOWO…)
  • funkcje finansowe (m.in. FV, PMT…)
  • funkcje dat i czasu (m.in. ISO.NUM.TYG, DZIEŃ.ROBOCZY, DATA, ROK…)

5. Wizualizacja danych

  • wykresy niestandardowe
  • wykresy przebiegu w czasie (liniowe, kolumnowe, zysk/strata)
  • kartogramy

6. Przenoszenie danych między programami

  • eksport danych z MS Excel
  • import danych do MS Excel z plików tekstowych i stron www
  • przenoszenie wykresów do PowerPoint z łączem danych

7. Druk dokumentu

  • zmiana rozmiaru kartki i marginesów
  • ustawienie wierszy powtarzanych
  • stopka i nagłówek