Trudność: 🟢 (łatwe)
Chcesz rozpocząć przygodę z MS Excel. Nie chcesz tracić czasu na samodzielne szukanie rozwiązań? Chcesz wykonywać obliczenia w arkuszu? Czujesz, że to jest narzędzie dla Ciebie? Tworzysz listy kontaktów? Analizy? Budżety?
Uwolnij się od tych problemów. Poznaj najważniejsze narzędzia programu Microsoft Excel. Weź udział w tym szkoleniu. Certyfikowany trener Microsoft z ogromnym doświadczeniem nauczy Cię, jak sprawnie poruszać się po arkuszu MS Excel.
Szkolenie w formie ćwiczeń uzupełnionych teorią. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość MS Excel. Szczegółowy program szkolenia i tempo jego realizacji dostosowywane jest do indywidualnego poziomu grupy i jej uczestników. Szkolenie w grupie od 4. do 12. osób. Każdy z uczestników szkolenia ma zapewniony dostęp do osobnego stanowiska pracy.
Korzyści ze szkolenia
Nauczysz się tworzyć obliczenia w MS Excel. Będziesz sprawnie poruszać się po arkuszu. Będziesz tworzyć proste analizy danych oraz przedstawiać wyniki w postaci wykresów. Zdobędziesz podstawę do dalszych etapów kursu MS Excel.
Tematy
1. Podstawy obsługi MS Excel
- czym jest arkusz kalkulacyjny
- poruszanie się po arkuszu oraz sprawne zaznaczanie obszarów
- typy zawartości komórek
- kopiowanie i przenoszenie komórek i obszarów
- serie danych
- korzystanie z podpowiedzi MS Excel
2. Przykłady podstawowych zastosowań MS Excel
- poprawne wpisywanie danych do komórek
- zmiana wyglądu komórek, obszarów
- wprowadzanie formuł na przykładzie popularnych formuł
- zasady poprawnego konstruowania formuł
- tworzenie funkcji z kreatora i bezpośrednio w komórce
3. Wykorzystanie popularnych narzędzi dostępnych w MS Excel
- Formatowanie Warunkowe – oznaczanie charakterystycznych danych
- Formatuj jako Tabelę – ułatwienie tworzenia zestawień
4. Zarządzanie zestawami danych
- sortowanie danych
- filtrowanie danych
- wykorzystanie fragmentatorów
5. Niezbędne funkcje MS Excel
- podstawowe funkcje obliczeniowe (m.in. SUMA, ŚREDNIA…)
- funkcje warunkowe (m.in. JEŻELI.BŁĄD…)
- funkcje finansowe (m.in. FV, PMT…)
6. Wizualizacja danych
- tworzenie wykresów i zmiana ich wyglądu
- wykresy przebiegu w czasie (liniowe, kolumnowe, zysk/strata)
7. Druk dokumentu
- zmiana rozmiaru kartki
- zmiana marginesów
- podgląd wydruku