MS Excel – arkusz kalkulacyjny dla początkujących

Trudność: 🟢 (łatwe)


ikona programu ExcelChcesz rozpocząć przygodę z MS Excel. Nie chcesz tracić czasu na samodzielne szukanie rozwiązań? Chcesz wykonywać obliczenia w arkuszu? Czujesz, że to jest narzędzie dla Ciebie? Tworzysz listy kontaktów? Analizy? Budżety?

Uwolnij się od tych problemów. Poznaj najważniejsze narzędzia programu Microsoft Excel. Weź udział w tym szkoleniu. Certyfikowany trener Microsoft z ogromnym doświadczeniem nauczy Cię, jak sprawnie poruszać się po arkuszu MS Excel.

Szkolenie w formie ćwiczeń uzupełnionych teorią. Nie jest wymagana wcześniejsza znajomość MS Excel. Szczegółowy program szkolenia i tempo jego realizacji dostosowywane jest do indywidualnego poziomu grupy i jej uczestników. Szkolenie w grupie od 4. do 12. osób. Każdy z uczestników szkolenia ma zapewniony dostęp do osobnego stanowiska pracy.

Korzyści ze szkolenia

Nauczysz się tworzyć obliczenia w MS Excel. Będziesz sprawnie poruszać się po arkuszu. Będziesz tworzyć proste analizy danych oraz przedstawiać wyniki w postaci wykresów. Zdobędziesz podstawę do dalszych etapów kursu MS Excel.

Tematy

1. Podstawy obsługi MS Excel

  • czym jest arkusz kalkulacyjny
  • poruszanie się po arkuszu oraz sprawne zaznaczanie obszarów
  • typy zawartości komórek
  • kopiowanie i przenoszenie komórek i obszarów
  • serie danych
  • korzystanie z podpowiedzi MS Excel

2. Przykłady podstawowych zastosowań MS Excel

  • poprawne wpisywanie danych do komórek
  • zmiana wyglądu komórek, obszarów
  • wprowadzanie formuł na przykładzie popularnych formuł
  • zasady poprawnego konstruowania formuł
  • tworzenie funkcji z kreatora i bezpośrednio w komórce

3. Wykorzystanie popularnych narzędzi dostępnych w MS Excel

  • Formatowanie Warunkowe – oznaczanie charakterystycznych danych
  • Formatuj jako Tabelę – ułatwienie tworzenia zestawień

4. Zarządzanie zestawami danych

  • sortowanie danych
  • filtrowanie danych
  • wykorzystanie fragmentatorów

5. Niezbędne funkcje MS Excel

  • podstawowe funkcje obliczeniowe (m.in. SUMA, ŚREDNIA…)
  • funkcje warunkowe (m.in. JEŻELI.BŁĄD…)
  • funkcje finansowe (m.in. FV, PMT…)

6. Wizualizacja danych

  • tworzenie wykresów i zmiana ich wyglądu
  • wykresy przebiegu w czasie (liniowe, kolumnowe, zysk/strata)

7. Druk dokumentu

  • zmiana rozmiaru kartki
  • zmiana marginesów
  • podgląd wydruku