MS Excel – formularz

Trudność: 🟡 (średnie)


Nie każdy lubi dopisywać i poprawiać dane w tabeli MS Excel. Na szczęście istnieje inna metoda.

Uruchomienie formularza

By go włączyć:

  • kliknij na strzałce dostosowującej Pasek Szybki dostęp
  • wybierz Więcej poleceń
  • w polu Wybierz polecenia z wybierz Wszystkie polecenia
  • odszukaj pozycję Formularz
  • kliknij przycisk Dodaj>> i OK

Gotowe. Na pasku szybki dostęp pojawi się ikonka Formularza.

Wykorzystanie formularza

Formularz daje możliwość różnych operacji na rekordach we wskazanej tabeli. Nie musisz jej zaznaczać. Wystarczy wskazać dowolną komórkę wewnątrz tabelki. Dzięki Formularzowi możesz:

  • przeglądać rekordy (czyli wpisów w tabeli)
  • usuwać (uwaga… takiego usunięcia nie da się cofnąć)
  • przeszukiwać tabelę (przycisk Kryteria oraz Znajdź poprz i Znajdź nastę)
    po zakończonym przeszukiwaniu przyciskiem Formularz wraca się do normalnego trybu przeglądania wszystkich rekordów