MS Excel – krawędzie skośne

Trudność: 🟢 (łatwe)


Czy brakowało Ci kiedyś możliwości podzielenia komórki po skosie? MS Excel nie przewiduje takiej możliwości wprost… ale możemy to trochę obejść uzyskując w kilku krokach taki efekt jak na obrazku obok.

Jak to zrobić?

Na początek pobierz plik z tym przykładem.

  • w arkuszu Koszty zaznacz całą tabelę (B4 do N10)
  • we wstędze Narzędzia główne w grupie Czcionka rozwiń przycisk Krawędzie i wybierz Wszystkie krawędzie
  • teraz kliknij komórkę B4
  • znów rozwiń przycisk Krawędzie, ale tym razem wybierz Więcej obramowań (na samym dole listy)
  • kliknij przycisk włączający linię skośną

Prawie skończone. Teraz musimy zadbać o prawidłowe ułożenie tekstu w komórce B4.

  • wyedytuj zawartość komórki B4 klikając na pasek formuły i ustawiając kursor tuż przed słowem Koszt
  • naciśnij lewy Alt i Enter
    To spowoduje przeniesienie słowa Koszt do nowej linii w tej samej komórce
  • zatwierdź zmianę klawiszem Enter

musimy “przepchnąć” słowo Miesiąc trochę w prawo:

  • kliknij na pasku formuły tuż przed słowem Miesiąc
  • wstaw 19 spacji
  • zatwierdź zmianę klawiszem Enter

Teraz wygląda to tak jak powinno. W arkuszu (zakładce) Koszty gotowe masz ten przykład już rozwiązany.