Trudność: 🟢 (łatwe)
Tworzymy listę zadań do wykonania dla zespołu.
Łatwa do stworzenia oraz łatwa w zarządzaniu lista zadań w MS Excel w kilku prostych krokach. Dzięki tej liście nie zapomnisz już o swoich zadaniach. Pobierz poniższy plik lub stwórz własny i otwórz arkusz/zakładkę „Lista”.
Dopasowanie kolumn
Zaczniemy od dopasowania szerokości kolumn do naszych potrzeb. Jeśli nie potrafisz tego zrobić inaczej, to możesz wykorzystać jedna z metod. Oto ona:
- zaznacz kolumnę B klikając na jej nazwę
- we wstędze Narzędzia główne, w grupie Komórki wybierz Formatuj / Szerokość kolumny
- wpisz 35 i zatwierdź Enterem lub przyciskiem OK
Dopasuj w ten sposób (lub inny jeśli znasz) szerokości kolumn. W arkuszu „ListaB” możesz zobaczyć efekt końcowy.
Formatowanie wierszy
Zaznacz teraz wiersz z nagłówkami (wiersz nr 4) i wyśrodkuj oraz pogrub. To wystarczy, by wyróżnić nagłówki.
W arkuszu „ListaC” możesz zobaczyć efekt końcowy.
Oznaczanie wykonanych zadań
Zwróć uwagę, że w ostatniej kolumnie są „dziwne” wpisy. Wykonaj te czynności:
- zaznacz komórki od H5 w dół. Jak bardzo w dół? Tyle ile planujesz wpisów… możesz do końca arkusza… czyli do milionowego wiersza
- zmień czcionkę na Wingdings 2
- wyśrodkuj
Teraz zamiast dużej litery O mamy krzyżyk, a zamiast dużej litery P – fajeczkę. W arkuszu „ListaD” możesz zobaczyć efekt końcowy.
Symbole graficzne w kolumnie Stan
Chcemy upiększyć liczby w kolumnie E. Wykonaj poniższe czynności:
- zaznacz liczby (te z procentami) w kolumnie E
- we wstędze Narzędzia główne, w grupie Style rozwiń przycisk Formatowanie warunkowe
- wybierz Zestawy ikon / pięć ćwiartek
W arkuszu „ListaE” możesz zobaczyć efekt końcowy, a w arkuszu „ListaF” po kilku innych modyfikacjach.
Gotowe. Możesz teraz śledzić swoje zadania i oznaczać ich stan. Takie i podobne zadania realizujemy na zajęciach. Jeśli czytasz to zdanie, to znaczy, że pokochasz arkusze kalkulacyjne. Przyjdź na szkolenie i sprawdź. 🙂
2 komentarze do “MS Excel – lista zadań”
Możliwość komentowania została wyłączona.