MS Excel – arkusz kalkulacyjny dla zaawansowanych

Trudność: 🟡 (średnie)


Chcesz znacząco przyspieszyć pracę w MS Excel? Analizujesz duże zestawy danych? Tworzysz raporty? Przygotowujesz pliki dla innych użytkowników? Chcesz zostać ekspertem od MS Excel?

Szkolenie kierowane do osób, które dużo pracują w MS Excel oraz przygotowują arkusze dla innych użytkowników. Podczas szkolenia będzie okazja poznać zakamarki MS Excel.

Weź udział w tym szkoleniu. Certyfikowany trener Microsoft z wieloletnim doświadczeniem pokaże Ci, że MS Excel może być przyjaznym narzędziem.

Korzyści ze szkolenia

Poznasz niemal wszystkie narzędzia MS Excel. Zobaczysz do czego MS Excel jest zdolny i jak może Ci pomóc w Twoich codziennych pracach.

Tematy:

1. Przypomnienie i rozszerzenie podstaw obsługi MS Excel

  • sprawne poruszanie się po arkuszu oraz zaznaczanie obszarów – mniej znane metody
  • typy zawartości komórek
  • kopiowanie i przenoszenie komórek i obszarów (kilka sposobów)
  • wbudowane serie danych i tworzenie własnych
  • wprowadzanie formuł – jaka metoda jest optymalna?
  • zasady poprawnego dobierania i konstruowania formuł, zapis formuł w wielu wierszach
  • niestandardowe formaty komórek

2. Wykorzystanie narzędzi dostępnych w MS Excel

  • Formatowanie Warunkowe – tworzenie zaawansowanych warunków
  • Poprawność Danych – kontrola wprowadzanych danych wg własnych kryteriów
  • Formatuj Jako Tabelę – wykorzystanie narzędzia m.in. w tworzeniu dynamicznych wykresów
  • Dodatki MS Excel – Solver – iteracyjne rozwiązywanie złożonych zagadnień za pomocą kolejnych optymalizacji
  • Dodatki MS Excel – Pareto – niektóre rzeczy można zrobić szybciej
  • Tabela Przestawna – analiza dużych zestawów danych w tabeli
  • wykorzystanie fragmentatorów

3. Zarządzanie dużymi zestawami danych

  • sortowanie w poziomie
  • sortowanie i filtrowanie typu „instant”

4. Niezbędne funkcje MS Excel

  • panowanie nad funkcjami zagnieżdżonymi i wielowierszowymi
  • funkcje/wyniki rozlane
  • funkcje obliczeniowe i statystyczne (m.in. MEDIANA, ODCH.STANDARDOWE…)
  • funkcje warunkowe (m.in. JEŻELI.BŁĄD, JEŻELI, LICZ.WARUNKI, SUMA.WARUNKÓW, X.WYSZUKAJ, PRZESUNIĘCIE, PODAJ.POZYCJĘ, PRZEŁĄCZ…)
  • funkcje finansowe (m.in. FV, PMT, IPMT…)
  • funkcje dat i czasu (m.in. ISO.NUM.TYG, DZIEŃ.ROBOCZY, DATA, ROK…)
  • funkcje tekstowe (m.in. konkatenacja tekstów)
  • funkcje informacyjne (m.in. funkcje CZY…)

5. Wizualizacja danych

  • wykresy niestandardowe m.in. na przykładzie wykresu kroczącego (typu roll)

6. Przenoszenie danych między programami

  • wprowadzenie do MS Query
  • tworzenie samoaktualizujących się łącz do danych

7. Druk dokumentu

  • ustawienie wierszy powtarzanych
  • definiowanie obszaru wydruku

8. Wprowadzenie do makrodefinicji (VBA)

  • przygotowanie prostej makrodefinicji
  • utworzenie nowej funkcji w MS Excel (utworzenie dodatku zawierającego funkcję liczącą objętość kuli)